דרום היער השחור

האזור הדרומי של היער השחור, אשר מרכזו נקרא בפי המקומיים Hochschwarzwald (היער הגבוה) הוא האזור המתוייר ביותר ביער, ואהוב במיוחד על-ידי תיירים מישראל.
הסיבה העיקרית, מעבר ליופיו ונוחות הטיול שבו – היא המיקום הנוח לטיולי כוכב, וריבוי אטרקציות לילדים (ולא רק).
באופן טבעי עלויות הלינה באזור זה, ובעיקר באזור טיטיזה – האגם המרכזי שבו – גבוהות יותר מאשר בחלקים אחרים ביער.

להלן נפרט דוגמה של מספר אטרקציות ונקודות עניין באזור הדרומי.
שימו לב לגבי כרטיסי ההטבה השחור או האדום שמוזכרים בטקסט – דברים משתנים כל שנה ולכן יש לבדוק לפני שמגיעים.

אגם טיטיזי | Titisee

על אגם ציורי זה, אחת האטרקציות הבולטות של אזור דרום היער השחור, תוכלו לשייט בכמה דרכים: שייט עצמאי בסירת מנוע, בסירת פדלים עם מגלשה קטנה למים, בשיט מאורגן של 30 דקות בספינה גדולה (שכלול בחלק מכרטיסי היער השחור), או להשכיר גלשן לגלישת רוח. כיף לטייל בטיילת שלאורך גדת האגם, וישנו גם מסלול רגלי שמקיף את כל האגם. הצד של הטיילת שמול הכביש עמוס בחנויות ומסעדות ויש מרכז תיירות גדול.

כשתגיעו לאגם מומלץ להשאיר את הרכב בחניון של תחנת הרכבת, משם תגיעו לטיילת ברגל תוך דקות ספורות. עוד אפשרות היא לחנות ברחוב לשלם במדחן. אם יש בידכם את כרטיס היער השחור האדום, בעת הביקור באגם, כדאי לכם לבקר בחינם גם במיני-גולף ובמוזיאון למודלים של רכבות שנמצאים צפונית לטיילת. מאמצע אוגוסט מתקיים מופע אורות על גדות האגם מדי ערב, כשאטרקציה אחרת בחודשי הקיץ היא מתקני שעשועים לילדים, כולל גלגל ענק שמאפשר להשקיף על היופי של האזור הזה. מנגד, בחורף הופכים חלקים מן האגם למשטחי החלקה על הקרח, חוויה גדולה לא פחות.

פארק Action Forest
פארק Action Forest

לא רחוק מהאגם, ליד תחנת הרכבת, תוכלו למצוא גם פארק חבלים שנקרא Action Forest. מוזמנים להגיע וליהנות מנקודת מבטם של הסנאים במסע מאתגר דרך חופת הצמרות של היער השחור. יש חמישה מסלולים בדרגות קושי וגבהים שונים, אבל תמיד תהיו מאובטחים היטב, עם קסדה ורתמה.

באד פרדייז | BadeParadies

פארק מים באד פרדייז נמצא שתי דקות נסיעה מאגם טיטיזי, ומכאן שסביר להניח שתעברו בסמוך אליו בעת טיול באזור דרום היער השחור. יש בו שלושה מתחמים שכל אחד מהם בתשלום נפרד. יש מתחם שנקרא הפארק הטרופי שהוא בריכה גדולה וחמימה ומסביב כסאות 'סתלבט', באמצע הבריכה יש בר משקאות כך שאפשר לשתות בתוך המים משקאות קרירים, יש הפעלות ומוזיקה ומאוד נעים לשהות שם, מהבריכה יש יציאה לחלק חיצוני שכולל אזורי ג'קוזי. לאחרונה שהינו שם בשלג והיה תענוג עילאי! אזור נוסף הוא פארק המים לילדים (ולגדולים שמרגישים קטנים…) שכולל כמה מגלשות מעולות בגדלים שונים (כולל מקטע גלישה בחושך) ובריכה לילדים. אזור נוסף הוא מתחם הסאונות, כניסה מגיל 16 בעירום מלא (לביישנים – אפשר עם מגבת) שכולל סאונות בדרגים שונים, עם מופעי ריחות ואדים ואזור הירגעות.

התשלום על כל דבר בפארק נעשה עם צמידים אלקטרוניים. אם מאבדים אותם הקנס יקר מאוד, כך שכדאי לשמור את צמידי הילדים אצלכם. אם יש בידיכם את הכרטיס האדום הכניסה חינם לשעה וחצי מידי יום (יש תוספת תשלום בסופ"ש). אם אין לכם, עדיף לשלם לשעה וחצי (ולא שלוש), אפשר תמיד להאריך בהמשך בחצי שעה כל פעם. בקיץ התכוננו לכך שהמקום עמוס מאוד, בעיקר בישראלים, ורועש. גם בימי גשם עמוס כי זו אחלה דרך להעביר יום גשום, ולכן עדיף להגיע לקראת שעות הסגירה.

אגם שלוכזי | Schluchsee

אגם מלאכותי גדול, שנוצר בעקבות בניית סכר במקום ב-1920. הוא ממוקם סמוך לעיירה באותו השם (גם לכאן ניתן להגיע עם רכבת). בסביבת האגם ניתן לשכור אופניים ולצאת לטיול המקיף אותו בנסיעה קלה שניתן ליהנות בה מנופים יפהפיים, כשמיותר לציין שהאזור הוא המזמין ביותר לטיולים רגליים. זהו לא אגם שתוכלו להעביר בו ימים שלמים, אבל לשהות בת מספר שעות מדובר ביופי של אטרקציה.

במרחק קצר מהאגם נמצא פארק מים בשם Aqua Fun, שבו הילדים יוכלו להשתעשע במגלשות מים ואטרקציות מים אחרות. הפארק לא גדול ועשוי להיות עמוס בחלקים שונים לאורך השנה, אבל עדיין מדובר בבבחירה טובה עם ילדים. חוף אקווה פאן הצמוד לעיירה שלוכזי מומלץ לרחצה, יש בו בריכת פעוטות, משחקים ומזנון. אם מזג האוויר מאפשר זאת, תוכלו לטבול באגם – הבעיה היא שהטמפרטורות בו ברוב ימות השנה נמוכות יחסית.

אגם Windgfällweiher see
אגם Windgfällweiher see

Windgfällweiher see

רוצים עוד אגם לא מתוייר עם נוף מקסים לפיקניק? מוזמנים לעבור ב- Windgfällweiher see. הוא ממוקם בין שני הענקים הידועים טיטיזה ושלוכזה, סמוך לכביש אך מוסתר על ידי עצים, וכל מבקר בו יוצא עם תמונות נוף משגעות.

טודמוס | Todtmoos

טודמוס היא עיירה קטנה ומקסימה, הנמצאת במיקום אופטימלי בין הרים – לכן מי שנמצא בה מרגיש כאילו הוא מתהלך בתוך גלויה. יש בה מספר אטרקציות, כולל מסלולי הליכה נינוחים בין חנויות, גן שעשועים, בריכת שחייה, מתחם מיני גולף וגם אפשרות לבחור במסלול הליכה למפלים הנמצאים בסמוך.

במרחק לא גדול מהעיירה נמצא מכרה הופננגשטולן (Hoffnungsstollen Besucherbergwerk) הוא המקום בשבילכם אם רציתם פעם להציץ לתוך העולם התת קרקעי של המכרות העתיקים ביער השחור. בכניסה תקבלו קסדה ופנס ותרדו אל בטן האדמה, מתאים מאוד לילדים!

ואם חשקה נפשכם לנסוע באחת מדרכי הנסיעה היפות והנסתרות של היער, תוכלו לנסוע מטודמוס על ערוץ של נהר Wehra, דרך מאגר המים Wehrastausee, לצלם את הנוף הנשקף שם, ובזמנכם החופשי להמשיך ל-Wehr. מוזמנים לשקוע בשקט הכפרי ולעשות בדרך עצירות נעימות להתאווררות.

גרפנהאוזן | Grafenhausen

פה תוכלו למצוא את שביל הפסלים, שביל הליכה מעגלי (באורך של כ-1.7 ק"מ) שמקיף את האגם השקט שליד הכפר. ייחודו של שביל, כפי שכנראה הבנתם כבר משמו, הוא הפסלים הרבים המגולפים בעץ וצבועים בצבעים עליזים – שמתחברים להיבט ה"אגדתי" של היער השחור, ושיספקו לכם אינספור הזדמנויות לתמונות. תוכלו לפגוש במהלך המסלול אגם קטן, במרכזו רפסודה אליה האמיצים שבהם יוכלו לשחות. בסוף המסלול ניתן לשבת לקפה, כשבמרחק לא גדול משם יש מסעדה

פארק הציפורים VogelPark

פארק הציפורים VogelPark הוא יופי של מקום לחובבי ציפורים, אבל ממש לא רק. אחת מגולות הכותרת בפארק היא מופע מושקע של עופות וציפורים, כולל עופות טורפים. מעבר ליופי של הציפורים, המופע מספק מספר אטרקציות חשובות – למשל "תחרות" בין העופות על שלל שנזרק לאוויר. אטרקציה אחרת, בעיקר עבור הילדים, היא להאכיל את הציפורים במזון שהם רוכשים בפארק. בווגלפארק יש מתחם קופים חביב, שמאפשר להיחשף גם לבעלי החיים האלה.

אזור הר פלדברג | Feldberg

פלדברג הוא ההר הגבוה ביותר ביער השחור, וסביבו יש מגוון פעילויות רחב למדי. נסו לבקר במקום ביום חם יחסית עם ראות טובה, ובכל מקרה, חשוב להביא בגדים חמים כי קר למעלה. כדאי לעלות ברכבל לתצפית, וכשמגיעים למעלה לעלות גם למגדלור התצפית הגבוה, הנוף מרשים! שימו לב – זה מוזר שלהר יש שעת סגירה, אך היו מודעים שבחמש האתר נסגר – שלא תפספסו. אם יש לכם כרטיס אדום או שחור כדאי לכם להגיע לפלדברג ליום שלם כי מרוכזות כאן הרבה אטרקציות והכול כלול בכרטיסים. יש חניון מסודר וזול יחסית לכל היום, ותוכלו לעבור ברגל בין האטרקציות.

פארק החבלים בפלדברג
פארק החבלים בפלדברג

במתחם פלדברג נפתח פארק חבלים חדש וכייפי שמתאים לילדים מגובה 110 ס"מ ומעלה:  Kletterwald Feldberg. הכניסה אליו כלולה בכרטיס האדום אם יש לכם כזה. יוצאים ממבנה הרכבל ומחפשים חנות קטנה עם שם הפארק, שם יתנו לכם ציוד והסברים ויכוונו אתכם לפארק עצמו שנמצא במרחק כמה דקות הליכה משם. מומלץ מאוד להזמין מקום מראש, עוד מהארץ דרך המייל. שימו לב שלא תמיד כל המתקנים פתוחים, זה תלוי במזג האוויר.
כלול בכרטיס האדום ובכרטיס היער השחור.

ממש צמוד לפארק החבלים וקרוב למלון יש מתחם של רכיבה על סוסי פוני, כיף מאוד לקטנטנים. לגדולים יותר ישנה אפשרות השכרת אופניים.

ליד הרכבל יוצא מסלול טוני התרנגול – מסלול קל וכייפי ביער עם פסלים ותחנות פעילות (שלטים על העצים) – מומלץ לחפש מראש באינטרנט תרגום של הסיפור לעברית, לקחת ולהקריא לילדים במסלול. אם יש לכם תינוק, אל תנסו לצאת למסלול עם עגלה, רק עם מנשא.

Feldberg House of Nature – מוזיאון טבע קטן ליד החניה של הרכבל, מכיל הפעלות אינטראקטיביות, ומציג חיות וציפורים אופייניות לאזור.

למי שאוהב עתיקות וליקרים ביתיים – גשו למוזיאון שנאפס הסמוך. כשתצאו מחניון הרכבל פנו שמאלה והמשיכו עם הכביש עד שתראו את בקתת העץ של המוזיאון. המקום מציג אוסף עתיקות מעניין, בעיקר בתחום היסטוריית היקבים אך לא רק (גם אקדחים ישנים, אופנועים, מכונות כתיבה…). תוכלו גם לראות את הייצור המקומי ואף לרכוש לעצמכם ממטעמי היקב הביתי בחנות הצמודה.

למרגלות הר פלדברג מתחבא לו אגם "סודי" שנקרא Feldsee. אין אליו גישה ברכב, ולכן הוא ממש לא מסחרי/תיירותי. אפשר להגיע אליו במגוון מסלולים, למשל במסלול שיוצא מהתחנה העליונה של הרכבל. אם אתם רוצים לבקר בו בלי הליכה רגלית, חפשו עגלון עם כרכרה וסוסים, שאולי יוכל לקחת אתכם לשפת האגם תמורת תשלום.

ערוץ רוואנה | Ravenna Schlucht

בין פרייבורג לטיטיזי תוכלו למצוא מסלול הליכה יפיפה בתוך יער, צמוד לנחל, עם נוף משגע של מפלונים, גשרים וצמחיה עבותה. הכניסה אליו חופשית, אך שימו לב שהוא לא מותאם לעגלות. הכי כדאי לעלות בערוץ עד בית הקפה הנעים Haus Ketterer שמכין עוגות ביתיות וטריות, לעצור למנוחה ומשם לרדת חזרה. העלייה לוקחת כשעה, וחזרה חצי שעה. אפשר גם לשלוח רק את הנהג למטה, שיחזור עם הרכב לבית הקפה. כדאי להגיע אל המסלול לקראת שעה עגולה על מנת לחזות בשעון הקוקייה הענק שבחניון, שבשעות עגולות מוציא קוקייה וריקוד בובות מסורתי ומצלצל.

במתחם של מגרש החנייה יש גם חנות מוצרי זכוכית שבה מדגימים ניפוח זכוכית בבקרים (שמה Glasblaserei), מחזיקי כרטיס היער השחור זכאים לקבל כאן שי קטן מזכוכית.

השביל מתחיל במגרש החניה שליד מלון  Best Western Brietnau (שנקרא גם Hofgut Sternen), כתובת להכניס לווייז: Hollsteig 76, 79874 Breitnau.

טודנאו | Todtnau

האטרקציה המרכזית כאן היא מגלשות ההרים  Hasenhorn in Todtnau, מגלשות מפותלות ומהירות שאורכן שלושה ק"מ. במסלול גולשים במעין מזחלות שנוסעות על המסילה, עוברים בתוך מעמקי היער ויורדים אל נחל בתוך עמק קטן. לילדים שחוששים – ניתן לשלוט במהירות ולרדת באיטיות (עד גיל 8 חובה לרדת עם מבוגר).


כדאי להגיע בבוקר כדי להתחמק מהתורים (בשביל להתגלש באמצע היום יש להמתין כשעה בתור כדי לעלות, ולמעלה מצפה לכם תור נוסף). בסופי שבוע או בימים בהירים אחרי ימי גשם צפו תורים ארוכים מהרגיל. הכניסה חינם אם יש בידיכם  Hochschwarzwald-card(כרטיס היער השחור בצבע אדום).

אם יש לכם ילד מתחת גיל 3, שאסור לו לגלוש, או מישהו שלא רוצה לגלוש – באזור הכניסה יש בית קפה נחמד שאפשר לשבת בו, או לחלופין ניתן להסתובב בעיירה. ניתן גם לעלות ברכבל בלי להתגלש, חוויה בפני עצמה, ולרדת חזרה ברכבל, או ברגל. אפשר להעלות עגלת תינוק על הרכבל. בראש ההר אפשר לטייל לפחות שעה וחצי, יש שם מפל מקסים וספסל שמשקיף על הנוף הירוק, ובכלל שלל מסלולי ההליכה באזור.

מלבד המגלשות, בטודנאו יש גם את מפלי טודנאו היפים שאליהם ניתן להגיע בטיול מעגלי קצר. לרגלי המפל יש מיטות למנוחה וצפייה במפל, וניתן להמשיך במסלול שעולה מעלה אל רום המפל או מסלול שיורד מטה, שניהם יפים מאוד.

מוזיאון הרכבות ב- Hausach

מוזיאון Schwarzwald ModellBahn הוא בעצם דגם מוקטן של אזור היער שרכבות קטנות נוסעות בתוכו. מדובר ביצירת מופת, מודל בקנה מידה של  1  ל-87. רכבת המודל היא העתק של מערכת הרכבות "הגדולה" של היער השחור, המשתרעת בין הערים אופנברג וקונסטנץ מאז שנת 1873. הרכבות הקטנות נוסעות על פני שטח של 400 מ"ר, ומראות הן את מערכת הרכבות הנוכחית והן את ההיסטורית, על מסלול שאורכו 1300 מטר, בתוך נופיו הקסומים של היער השחור – בקטן. תוכלו לראות, בין השאר, דגם מוקטן של כל הציוד המקורי בתחנות הרכבת של הערים Hausach, Hornberg ו-Triberg. זהו מבט ייחודי ושונה על כל שטח היער, כפי שניתן לראות רק מהמטוס. סצנות הנוף המצוירות על הקירות נותנות אפקט תלת-ממדי על ידי טכניקה מיוחדת. במודל נוסעות באופן אוטומטי בין 40 ל-50 רכבות, וביניהן תוכלו לראות גם עדרי צאן, כלבים, ספסלים זעירים, עובדי גן, מחסומים, מנורות וכן הלאה. כדי להשלים את התמונה הוסיפו למודל 50,000 עצי אשוח ו-12,000 עצי פרי נשירים!

 

הינטרצארטן | Hinterzarten

הכפר הקטן הינטרצארטן יושב לו ליד אגם טיטיזי, ואפשר לצאת ממנו לטיולי טבע במסלולים שונים. תוכלו גם לצפות בספורטאים המתאמנים במקפצת הסקי הקרובה, ולילדים יש מתקן מיני גולף שפתוח ממאי עד ספטמבר.

אחד המסלולים הידועים למשפחות היוצאים מהכפר הוא שביל הגמד פלחטל (Everninus Flechtel). בלשכת התיירות מקבלים את מפת המסלול (ואפשר גם לשלם 3 יורו ולשכור מנשא לתינוק), ויוצאים אליו ממש מאחורי הלשכה, בפינת מגרש החנייה.  זהו מסלול הליכה מעגלי ונוח (סביב הכפר) שמתוכנן למשפחות, לאורכו ממוקמות תחנות עם הפעלות ומשחקים (לדוגמא: ללכת על חבל מעל נחל קטן). יש מסלול אדום של 1.5 ק"מ שמתאים גם לעגלות ומסלול כחול של 3 ק"מ שנמשך מעבר למסלול האדום אל תוך היער. בקצה המסלול האדום יש גן שעשועים עם אומגה, ואילו המסלול הכחול מגיע לאגם קטן.

תוכלו גם לשכור אופניים חשמליים (אם יש לכם את הכרטיס האדום זה בחינם, אבל כדאי לתאם מראש) ולרכב דרך החורשה הסמוכה, שבה יש פינות טבע ומקווי מים עם ברווזים, לכיוון אגם טיטיזי.

סנט בלסיאן | St. Blasien

זו עיירה קטנה שבתוכה זורם יובל, בה תוכלו לבקר בקתדרלת השיש הלבנה Dom Sankt Blasien, שחלקים רבים בה עשויים משיש. סימן ההיכר של הקתדרלה, מעבר ללובן הבוהק שלו, הוא הכיפה הנחשבת לאחת הגדולות באירופה. אם ביקרתם באירופה סביר להניח שראיתם קתדרלות גדולות ומרשימות ממנה, אבל היא עדיין יפה מאד ומתאימה למי שמרגיש שחסרים לו מבנים מהסוג הזה ביער השחור. בחודשי הקיץ ייתכן ויזדמן לכם להאזין לקונצרט הנערך בתוך הקתדרלה.

מחזיקי הכרטיס האדום יוכלו לקבל כאן סיור מודרך בחינם, רק תבררו היטב כי הוא לא מתקיים בכל יום. יש גם טיילת מקסימה עם מסעדות, בתי קפה וגלידריות.

שמורת הטבע Menzenschwand

שמורת טבע יפה מאד, לא כל כך מוכרת, הממוקמת אף היא בדרום היער השחור. היא נמצאת בלב כפר כפרי טיפוסי, שמציעה תפאורה מרהיבה הן בקיץ והן בחורף. בתוך השמורה תוכלו למצוא מסלולי הליכה אטרקטיביים מאד, לאורכם תמצאו נוף ירוק ופסטורלי, מפלי מים ועוד. מומלץ לבקר בשמורה בשעות הערב, בהן השבילים מוארים בצורה ייחודית שיוצרת כאן חוויה ויזואלית. מיותר לציין שבתנאים האלה מדובר באחד המקומות הרומנטיים בתחומי היער השחור, מה שממש לא הולך ברגל.

קניון ווטאך | Wutach schlucht

קניון טבעי ועמוק, שזכה לכינוי המחייב "הגרנד קניון של היער השחור". קניון זה נוצר על ידי הנהר הזורם בו, הנושא את אותו השם. ניתן לעשות מסלולי הליכה שונים – החל ממסלול בן מספר שעות ועד למסלול של חצי יום ומעלה –  ותוך כדי ליהנות מנופים נפלאים של מפלי מים הנופלים ממצוקים גבוהים ומסביבה ירוקה ומלאת חיים. זהו גם מקום מצוין לפגוש בעלי חיים מסוגים שונים, כולל זנים רבים של ציפורים. אם אתם מחפשים מקום פחות מתויר, שבו ייתכן מאד שהשחקנים היחידים יהיו אתם והטבע המקיף אתכם, יכול להיות שזו המקום. שימו לב שההליכה במקום היא קשה במהלך או לאחר שיורד גשם, עם לא מעט "הזדמנויות" ליפול, ולכן יש שממליצים להשאיר את הקניון לתקופות היבשות יותר של השנה. וכמובן שגם להיזהר וללכת לאט, בייחוד אם מטיילים עם ילדים.

Subscribe
Notify of
10 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
גל
9 ביוני 2017 14:34

מה ההטרקציות של הכרטיס האדום

טל, צוות היער השחור
11 ביוני 2017 14:43
Reply to  גל
קטי
21 באוגוסט 2018 11:12

הי יש לי שתי בנות האחת תהיה בת 6 בעוד 3חודשים והיא בגובה 126 והשנייה תהיה בת שמונה ויום כשנגיע לאזור פארק אירופה . יש הרבה מתקנים שם עם מגבלת גיל התחומים בגיל 6-8 עם הגובה אין לנו בעיה 🙂 אני מפחדת להגיע לשם ולגלות שלרוב המתקנים הן לא יכולות להכנס ביחד. האם יכולים למנוע מהקטנה להכנס למתקנים של גיל 6 למרות שהיא מתאימה בגובה אך תהיה בת שש רק עוד שלושה חודשים ? האם יכולים למנוע מהבת שמונה להכנס למתקנים שמיועדים לגילאים6-8 בגלל שהיא תהיה בת שמונה ומספר ימים ? צריך למסור תאריכי לידה של הילדים בעת קניית הכרטיס?… Read more »

טל, צוות היער השחור
15 באוקטובר 2018 11:35
Reply to  קטי

הי
אי אפשר לדעת מה יבדקו ומה לא וגם לא הייתי מציע לחפף בזה 🙂
אלו החוקים שלהם וזו זכותם לאכוף אותם איך שירצו, זה בשביל הבטיחות.
אולי כדאי לכם לתכנן מתקנים שמתאימים לשתיהן.
טל

ויקטוריה
15 באוקטובר 2017 21:28

שלום! האם כניסה למגלשות טודנאו ורכבל עם כרטיס אדום היא חד פעמית ביום? (פעם 1 לעלות ברכבל ופעם 1 לרדת במגלשות?), לא כל כך הבנתי מתרגום באתר שלהם… ואם רוצים לעשות עוד סיבוב+, צריך לקנות כרטיס משולב גם לעליה גם לירידה?..
תודה

טל, צוות היער השחור
16 באוקטובר 2017 13:59

לא משנה איזו אטרקציה – אם ברשותך כרטיס היער השחור הגבוה ("האדום") אז את יכולה להיכנס לכל אטרקציה שיש בו בחינם פעם ביום, כל יום, ואפשר לשלב כמה אטרקציות שונות באותו היום.
אם ההטבה היא למשך זמן מוגבל (כמו למשל בבאדפרדייס), או לנסיעה חד פעמית – אש משלמים במקום על התוספת.
תיהנו!

תמר
18 באפריל 2017 21:25

שלום, רציתי לשאול לגבי קניון ווטאך – מהם הקטעים המומלצים להליכה עם ילדים בגילאי 8-13, רצוי משהו עד 3 ק"מ שייקח עד שעתיים.
האם יש אפשרות למסלול מעגלי? אנחנו נהיה עם רכב אחד.
תודה!!

טל, צוות היער השחור
4 במאי 2017 22:41
Reply to  תמר

הי תמר
זו אחלה שאלה לקבוצת הפייסבוק של היער השחור כי שם יענו מטיילים שעשו זאת כמוך עם ילדים:
https://www.facebook.com/groups/blackforesttips
בהצלחה 🙂

תמיר
18 בספטמבר 2016 23:16

שלום טל! ראשית אציין כי זהו אתר מצוין שמעניק מידע רב שמסייע לנו רבות בתכנון הנסיעה. ישנו נושא אחד שאינו ברור לי ואשמח לקבל מכם תשובה. כרטיס היער השחור הראשי כולל גם כניסה לכל המקומות שמעניק הכרטיס האדום? במספר מקומות באתר מצויין שאם ברשותכם הכרטיס האדום אז תוכלו להיכנס חינם. למשל – 1. הינטרצארטן- תוכלו גם לשכור אופניים חשמליים (אם יש לכם את הכרטיס האדום זה בחינם, אבל כדאי לתאם מראש). 2. באד פרדייס – אם יש בידיכם את הכרטיס האדום הכניסה חינם לשעה וחצי מידי יום. 3. אגם טיטיזי – אם יש בידכם את כרטיס היער השחור האדום, בעת… Read more »

טל, צוות היער השחור
24 בספטמבר 2016 11:08
Reply to  תמיר

הי תמיר שמחים שעזרנו גם לכם 🙂 בגדול אין חפיפה מכוונת בין האטרקציות, ייתכן שחלקן נמצאות גם בכרטיס השחור וגם בכרטיס היער השחור הגבוה (האדום) אולם לא ערכנו מיפוי מסודר. הכרטיס האדום רלוונטי אך ורק בדרום היער, בעוד שהשחור בכל היער, כולל בדרום. זה גם לא ממש משנה לרוב (כי כרטיס היער השחור מחזיר את רוב עלותו כשנכנסים איתו לפארק אירופה – אם אכן רוכשים את החלופה עם הפארק). לגבי Bad paradise – לא נכלל בכרטיס היער השחור. ואם לא יהיה בידכם הכרטיס האדום – אז למה בכלל אתה שואל? זו הרי כבר עובדה ברורה… בכל מקרה – לא כזה… Read more »